ASELSAN STC-8250A DİJİTAL SAYISAL TAKOGRAF
- 9 farklı renkte ekran ve tuş takımı seçenekleri,
- İki yabancı dil desteği,
- Kolayca değiştirilebilir yazıcı kâğıdı rulo mekanizması,
- Kullanıcı dostu menü yapıları,
- Hızlı kart okuma ve veri kaydetme,
- CAN-A ve CAN-C arayüzü desteği,
- K-hattı üzerinden takograf tanılarını görüntüleyebilme,
- 4 saat 15 dakikalık sürüşten sonra sürücüyü uyarma,
- Sürücü bilgilendirme arayüzü,
- Hız aşımı ön uyarı sinyali ve sürücü mesajları,
- EC 561/2006 regülasyonuna uygun olarak hazırlanmış akıllı sürüş ve dinlenme zamanı hesaplamaları.
- B7 ve D6 desteği (7 Günlük)
- İkinci Hız (İMS) desteği
- Hız Grafiği alabilme imkânı
- Haftalık kullanım süreleri grafiği
- Türkiye coğrafyasına yaygın hizmet ağı
TAKOSAN KALİTESİ İLE YERLİ ÜRETİM
28 AB ülkesini kapsayan 51 AETR ülkesindeki araçlarda sayısal takograf cihazı kullanılmaktadır. AB Regülâsyonu gereksinimlerini karşılayan cihaz, dünyada 3 AB ülkesinde sadece 3 firma tarafından üretilebilmektedir. AB Ortak Araştırma Merkezi (JRC)’deki Birlikte Çalışabilirlik Testlerini (IOT) başarılı bir şekilde geçerek sertifikalandırılan STC-8250A cihazı ile ASELSAN, dolayısı ile de Türkiye dünyada 4. üretici ve tedarikçi olmuştur.
ASELSAN Sayısal Takograf Cihazı (STC), Avrupa Birliği (AB) normlarıyla uyumlu, sürücü faaliyetleri ile ilgili hız bilgilerini ve belirli aralıklardaki (günlük, haftalık, aylık vb) araç kullanma zamanlarını, ihlalleri, cihaz kurcalama ve kurcalamaya yönelik girişimleri otomatik olarak güvenli bir şekilde kaydeden, kayıtları en az bir yıl saklayan ve değiştirilmesine izin vermeyen, istenmesi durumunda kayıtların aktarılmasına ve incelenmesine, dolayısı ile de ihlal durumlarının tespit edilmesine yarayan üst seviye Ortak Kriterler kripto güvenliğine (Common Criteria (CC) EAL4+ seviyesinde) sahip bir araç kayıt cihazıdır.
Sayısal Takograf Cihazı Özellikleri | |
---|---|
Kartların takılmaları ve çıkarılmalarının izlenmesi, | Hızın ve mesafenin ölçülmesi, |
Zamanın ölçülmesi, | Sürücü faaliyetlerinin izlenmesi, |
Sürüş durumunun izlenmesi, |
Sürücülerin manuel olarak girdikleri;
|
Şirket kilitlerinin yönetilmesi, | Kontrol faaliyetlerinin izlenmesi, |
Olayların ve/veya hataların tespit edilmesi, | Yerleşik ve öz testler, |
Veri belleğinden yapılan okuma, | Veri belleğine kaydetme ve hafızaya alma, |
Takograf kartlarından okuma, | Takograf kartlarına kaydetme ve hafızaya alma, |
Görüntüleme, | Yazdırma, |
İkaz etme, | Harici ortama veri indirme, |
İlave harici cihazlara veriyi çıktı olarak gönderme, | Kalibrasyon, |
Zaman ayarlaması. | |